Vakantie - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Angela Berkvens - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Angela Berkvens - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

26 December 2013 | Senegal, Dakar

Na nog geen anderhalf uur rijden van ons verblijf in Diamaguene, Dakar, arriveerden we gisteren in Saly bij ons vakantiehuisje. De echte vakantie kan beginnen. Wat een luxe, sowieso door het verschil met wat we ruim twee weken gehad hadden. Naast natuurlijk het zwembad(je), vooral de eigen ruimte, slaapkamers, keuken, stromend warm water in de douche, gewonen wc, alles schoon, terras, enz. En we hebben een tafel met stoelen, daar hecht je ook niet snel waarde aan tot je twee weken zonder moet doen. We hebben na onze eerste euforie een lekkere kerstmaaltijd gaan eten in een goed restaurant. De volgende ochtend was het even wennen, we werden gewekt door onze hulp. Die zat inbegrepen bij de huur van het huisje. Binnen korte tijd waren we weer terug in Afrika en kwamen er weer heel wat Senegalezen over de vloer, zoals verkoopster, tuinman en zwembadman. Hoezo privacy. Tsja, dat is ook Afrika. En Fatou, onze hulp kookt voor ons.Het was all-in. Dat vond ik eigenlijk niet zo nodig, eindelijk konden we immers zelf weer koken. Maar ze blijkt een geweldige kok, dus dan laten we dat koken misschien toch maar even wachten tot we terug in Nederland zijn. Wel is Baydi weer ziek, moe, misselijk en buikpijn. Tussendoor blijft ie volhouden dat het best gaat, hij wil zo graag vakantie vieren en zwemmen. Maar hij ligt nu lekker op tijd in bed, bijslapen. Morgen hopelijk weer beter. Het weer was bewolkt en winderig, maar met een goeie temperatuur. Vanaf morgen meer zon en warmer. Meer strandweer, op zo' n 5 minuutjes lopen van ons huisje. Het is hier dus geweldig.

• 27 December 2013 - 21:59

Eva:

Hee, leuk om te lezen dat je nu ook echt een beetje vakantie kunt vieren!! Geniet er ff van zou ik zeggen. Zwembadman, tuinman, kok.... doe je goed. FIJN UITEINDE in ieder geval Groetjes

• 28 December 2013 - 15:20

Elles:

Het klinkt allemaal goed!Met die tuinman en kok heb je het goed geregeld! Heel veel plezier nog en heeeel veel beterschap voor Baydi. Ik hoop dat hij snel opgeknapt is. Groetjes Elles ,Gerard, Lars, Joy, Ryan & Mila

• 28 December 2013 - 16:02

Janne:

Dat klinkt goed! Jammer dat Baydi ziek is :(
    Geniet nog van jullie vakantie en een heel goed uiteinde van 2013.
    Tot volgend jaar! Groetjes Janne..

• 01 Januari 2014 - 12:07

Lian:

Gelukkig nieuwjaar, geniet van jullie vakantie, leuk om alles te lezen. Hopelijk valt het mee met de zieke, nog veel plezier,
    Gr. Lian

Angela

Stichting Kuljuru Keso Stichting Kuljuru Keso is in 2010 opgericht en heeft als doel mensen in ontwikkelingslanden bekend te maken met de methode om van gebruikte plastic tasjes nieuwe bruikbare producten te maken. Ondermeer via weeftechnieken kunnen zo handige manden, kleurrijke boodschappentassen en moderne meubels worden gemaakt. Stichting Kuljuru Keso zet zich in om in ontwikkelingslanden op kleine schaal educatieprogramma’s op te starten om belangstellenden de techniek te leren. Het streven is dat de deelnemers na de korte opleiding zelfstandig aan de slag gaan met de productie en de verkoop, zodat ze zelf een inkomen kunnen verwerven. Doelgroep De techniek is zeer eenvoudig, goedkoop en op kleine schaal uit te voeren. Nodig zijn een korte opleiding, motivatie en gereedschap. Het basismateriaal voor het eindproduct –plastic tasjes– ligt voor het oprapen. Het feit dat je de producten eigenlijk overal kunt maken, zonder al te ingewikkelde apparatuur en dus gewoon terwijl je achter je kraampje nog wat andere dingen probeert te verkopen, maakt het uniek. De techniek is voor een brede doelgroep inzetbaar om (extra) inkomsten te verwerven. Ook hebben de mensen die met deze techniek werken zelf de mogelijkheid steeds andere producten te ontwerpen en te verkopen. Stichting Kuljuru Keso staat voor meer kansen en welvaart voor de mensen in ontwikkelingslanden. Een schonere wereld De producten kunnen bestaan uit honderd procent zwerfafval en hebben geen importonderdelen zoals tashengels, ritsen en dergelijke nodig. De productie is milieuvriendelijk omdat geen elektriciteit wordt gebruikt. Stichting Kuljuru Keso staat voor een schonere wereld zonder zwerfplastic. Duurzaam De methode bevordert hergebruik van materiaal met het oog op toekomstige schaarste van grondstoffen. Stichting Kuljuru Keso staat voor duurzaamheid. Zie ook www.kuljurukeso.nl.

Actief sinds 16 Nov. 2010